ćwiczenia dla kobiet w ciąży i po porodzie

Naukowo udowodniono, że umiarkowana, zaprogramowana aktywność fizyczna w okresie ciąży przynosi wymierne korzyści, zarówno dla matki, jak i dziecka oraz ma nieocenione znaczenie dla przebiegu samego porodu.

Specjalnie dla mam oczekujących maluszka proponujemy ćwiczenia dla kobiet w ciąży i po porodzie. Zajęcia są bezpieczne, przemyślane i sprawdzone, prowadzone przez certyfikowaną trenerkę fitness.

Nasze ćwiczenia mają działanie prozdrowotne, ogólnorozwojowe i  wzmacniające ćwiczenia, kształtując całe ciało oraz przeciwdziałając bólom kręgosłupa i innym dolegliwościom związanym z ciążą. Zajęcia charakteryzuje indywidualizacja ćwiczeń w zależności od kondycji i samopoczucia kobiet. Trening kończy się ćwiczeniami relaksującymi - automasaż, ćwiczenia oddechowe, rozciąganie, rozluźnianie mięśni ciała i twarzy.

Tempo ćwiczeń jest umiarkowane.

Proponowane aktywności to:

  • rozgrzewka,
  • wzmacnianie mięśni powierzchownych i mięśni głębokich przykręgosłupowych oraz brzucha i dna miednicy,
  • rozciąganie przykurczonych mięśni,
  • ćwiczenia relaksujące,
  • pogadanki i poradnictwo dotyczące ciąży i prawidłowego rozwoju maluszka.

Nauka i utrwalenie świadomości swojego ciała, prawidłowej postawy ciała, prawidłowych pozycji wyjściowych oraz odpowiedniego oddychania podczas ćwiczeń.

Efekty:

  • przygotowanie mamy i maluszka do trudów porodu,
  • przeciwdziałanie dolegliwościom związanym z bólem brzucha (zaparcia i wzdęcia), regulacja przemiany materii,
  • poprawa krążenia, która przeciwdziała zakrzepicy oraz zmniejsza ryzyko występowania rozstępów skórnych,
  • utrzymanie dobrej kondycji i szczupłej sylwetki,
  • stabilizacja kręgosłupa i przez to mniejsze prawdopodobieństwo występowania bólu kręgosłupa i popuszczania moczu oraz bardziej wyprostowana sylwetka,
  • dobre samopoczucie
  • płynność w poruszaniu się oraz uczucie „lekkości” oraz rozluźnienia i relaksu,
  • zapewnienie mamie szybszego powrotu do formy w okresie połogu.

Przeciwwskazania: wymioty, nadciśnienie tętnicze indukowane ciążą, krwawienie z dróg rodnych, niewydolność ciśnieniowo-szyjkowa, gestoza ciążowa, wielowodzie oraz małowodzie, niedokrwistość ciężarnych dużego stopnia, przedwczesna czynność skurczowa, choroby serca związane z wydolnością matki, choroby nerek z nadciśnieniem i zaburzeniami funkcji, ciężka hipotrofia płodu, cukrzyca, niektóre choroby serca, nieprawidłowa ilość płynu owodniowego, gorączka, infekcje i przeziębienia.

Zajęcia można zacząć w dowolnym momencie ciąży. Proponowane ćwiczenia dostosowane są do każdego z jej trymestrów. Przed pierwszymi zajęciami prowadząca przeprowadzi krótki wywiad (aktywność fizyczna przed ciążą oraz w ciąży, ogólny przebieg ciąży) po to, aby dostosować ćwiczenia do potrzeb i możliwości przyszłej mamy.

Kobieta w ciąży ma prawo czuć się zmęczona i nie mieć sił na ćwiczenia. Nie powinna też zmuszać się i przychodzić na zajęcia, gdy jest przeziębiona lub leczy się z jakiejś infekcji.

Koszt zajęć: 25 zł

Terminy zajęć: wtorki godz. 10.00 oraz piątki godz. 16.00.

Czas trwania: 55 minut

Dodatkowe informacje: ćwiczymy na boso lub w skarpetkach. Potrzebny będzie wygodny strój sportowy, butelka wody do picia, ręcznik.

Serdecznie zapraszamy!


Osoba prowadząca: Magdalena Krawczun

Z pasją, cierpliwością i zaangażowaniem prowadzi treningi wykorzystując technikę pilates oraz ćwiczenia funkcjonalne. Z doświadczenia wie, że jest to sposób na sprawne ciało, proste plecy, zgrabną sylwetkę i relaks.

Umiejętności i doświadczenie zdobyła poprzez:

  • ponad 10-letnią praktykę w prowadzeniu treningów fitness,
  • kursy instruktorskie z zakresu aerobik, pilates, zdrowy kręgosłup (wszystkie zakończone egzaminem i potwierdzone certyfikatem),
  • warsztaty salsy, latino dance, basic aerobik, pilates,
  • szkolenia potwierdzone certyfikatem: trening funkcjonalny, trening dla kobiet w ciąży i po,
  • praktykę prowadzenia zajęć fitness w Ośrodku rekreacyjno-szkoleniowym Fitness Planet we Wrocławiu,
  • prowadzenie ćwiczeń na zdrowy kręgosłup dla osób z wadą słuchu w Domu Kultury Głuchych (Polski Związek Głuchych Oddział Dolnośląski),
  • prowadzenie ćwiczeń na zdrowy kręgosłup i aerobik w Klubie Promyk Cichy Kącik we Wrocławiu,
  • prowadzenie zajęć: trening spalający, aerobik, pilates, energy pilates we Wrocławskim Klubie Formaty,
  • pracę jako trener w Ciszewska Pilates Studio,
  • uczestniczenie w Mistrzostwach Fitness oraz prowadzenie zajęć z aerobiku w XVII LO im Agnieszki Osieckiej we Wrocławiu,
  • prowadzenie zajęć tanecznych, ruchowych oraz aerobik na koloniach, obozach wypoczynkowych i rehabilitacyjnych.

Dodatkowo jest dyplomowanym pedagogiem i logopedą oraz autorką książki z płytą „Trening słuchowy Magdaleny Krawczun”. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi zdrowymi oraz z dysfunkcjami i niepełnosprawnością. Jej zainteresowania dotyczą przede wszystkim aktywności fizycznej oraz dźwięków i muzyki, która pozytywnie wpływa na rozwój dzieci.